Artikkelin aiheena: Miksi mieli kaipaa nopeita ratkaisuja vaikeissa tilanteissa, ja miksi oivalluksiin ei ole oikotietä.
Kaikki tuntuu liian vaikealta. Mitään ratkaisua ei löydy, mieli surraa samojen ajatusten ympärillä ja keho joko lamaantuu tai alkaa vetää ylikierroksia. Hengityskin kulkee huonosti, kun tulevaisuus ahdistaa.
Tuttua?
Terapeuttina minulta kaivataan aika usein vastauksia ja ratkaisuja. Miten tästä eteenpäin? Miten tästä selviää? Mitä pitäisi tehdä?
Ja minä vastaan: Niinpä. Hyviä kysymyksiä. Pysähdytäänpä tutkimaan niitä.
Aina kaikkiin asioihin ja tilanteisiin ei nimittäin ole valmiita vastauksia tai ratkaisuja.










